هفته هوای پاک ، حقوق عامه و اراده ملی

درخواست هوای پاك براي حفظ سلامتي، حقی طبيعی و اساسی است كه بنا به اعلام اخير سازمان جهانی بهداشت تمامی دولت‌ها موظفند با جلب همكاری شهروندان خود برای بهبود كيفيت هواي شهرها تلاش كنند . برهمين اساس شرکت سیمان ساوه در راستای تحقق این امر اقدام به برگزاري اين جشن با هدف آشنايی هر چه بيشتر کارکنان و خانواده های آن ها و  بخصوص كودكان نموده تا در اين راستا گام هايی بنيادی و اساسی بردارد .

 

به گزارش روابط عمومی شرکت سیمان ساوه : سه شنبه مورخ 1401/10/27 جشن هفته هوای پاك با حضور مديران شرکت سیمان ساوه و مسئولين استانی و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و کارمندان این شرکت در هوایی برفی و باطراوت در کارخانه سیمان خاکستری برگزار گرديد.

مدیر کل محیط زیست استان ضمن خرسندی از برنامه هایی که به مناسبت هفته هوای پاک در این کارخانه انجام شده است یادآور شدند که هزینه هایی که برای پیشرفته تر شدن فیلتراسیون ها در صنایع کشور می شود قطعا نقش مهمی در سلامت فیزیکی کارکنان و سایر مردم جامعه دارد. ایشان خاطر نشان کردند که شرکت سیمان ساوه با این اقدامات قابل تحسین و قابل توجه که انجام داده است توانسته است میزان آلایندگی های خطوط تولید خود را کاهش و حتی پایین تر از استاندارد های محیط زیست کنترل کند.

در ادامه مدیر عامل محترم شرکت سیمان ساوه جناب آقای مهندس فقیهی با اشاره به فعالیت های این شرکت در خصوص کنترل و کاهش چشمگیر میزان خروجی آلایندگی ها به این موضوع اشاره داشتند که همه ی ما باید این را در نظر داشته باشیم که هوای پاک و محیط زیست متعلق به همه ی ما است و هرآسیبی که به این چرخه بزنیم قطعا می تواند عواقب جبران ناپذیری را برای همه ی ما در پی داشته باشد. ایشان با توجه به هزینه های بالایی که این شرکت در سال جاری انجام داده است خاطر نشان کردند که، بنا بر پایش های مستمر کارشناسان کنترل کیفی کارخانه و اداره محیط زیست شهرستان خوشبختانه رکورد های مثبت و خوبی در این خصوص ثبت کرده ایم و این مسئله احساس مسئولیت مارا در این خصوص بیشتر می کند.

 

در این ایام برنامه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و ورزشی برای ایجاد حساسیت های اجتماعی و توجه بیشتر به مقوله هوای پاک و تلاش برای کاهش آلودگی هوا برگزار شد که با برپایی نمایشگاه نقاشی در 2 رده سنی کودکان و نوجوانان و همچنین مسابقات ورزشی مخصوص کارکنان انجام شد که با مساعدت مدیرعامل محترم شرکت سیمان ساوه با اهدای جوایز به نفرات برتر و اهدای یادبودی به همه ی شرکت کنندگان  به پایان رسید.

این اقدام با هدف فرهنگسازی و توجه بیشتر به نقش مسئولیت های اجتماعی برای برخورداری از هوایی پاک و سالم در هفته گرامیداشت هوای پاک انجام شد.

هفته هوای پاک در سیمان ساوه

هفته هوای پاک در سیمان ساوه

هفته هوای پاک در سیمان ساوه

 

گزارش ویدئویی از هفته هوای پاک در کارخانه سیمان ساوه